In memoriam mr. Adrie Scheidema

Met grote verslagenheid hebben wij vrijdag 27 maart 2015 kennis genomen van het plotselinge overlijden van ons VVD lid Adrie Scheidema.

mr. Adrie Scheidema

Adrie is in 1982 afgestudeerd aan de Rijks Universiteit in Groningen, zowel in het privaatrecht als in het publiekrecht. Na meerder bestuursfuncties is hij vanaf 2008 actief in de lokale politiek voor de VVD.

Als wethouder volgde hij Sigrid Sengers op. Daarvoor is hij twee jaar fractievoorzitter. In 2010 is hij lijsttrekker. Adrie woonde zijn leven lang in Slochteren en de gemeente lag hem na aan het hart. Hij heeft veel betekend voor de ontwikkeling van diverse accommodaties. Mede door zijn inzet konden afgelopen jaren diverse dorpshuizen en sportaccommodaties vernieuwd worden. In september 2013 moest Adrie zijn werk om gezondheidsredenen neerleggen. Een jaar eerder was hij een lange tijd uit de roulatie als gevolg van een operatie.  De afdeling Slochteren is in 2014 verheugd dat Adrie wederom als lijsttrekker terug komt. Na de verkiezingen keert hij echter niet terug in de politiek om de focus te leggen op zijn gezondheid en te werken aan zijn herstel. Helaas heeft dit niet mogen baten. Met zijn wegvallen verliezen we een zeer gewaardeerd en toegewijd lid, oud fractievoorzitter en wethouder van de gemeente Slochteren.

Zijn betrokkenheid en loyaliteit zullen wij allen missen.

Onze gedachten zijn bij Irene. Wij wensen haar en allen die hem dierbaar waren steun en sterkte dit grote verlies te verwerken.

Bestuur en fractie VVD afdeling Slochteren